۹.۵.۸۸

هشدار حزب اصولگرا به احمدی‌نژاد

هشدار حزب اصولگرا به احمدی‌نژاد: حواستان باشد بنی‌صدر نشوید
.
جامعه اسلامي مهندسين از تشكلهاي شاخص اصولگرايان كه رياست آن را محمدرضا باهنر برعهده دارد، با انتشار نامه‌اي سرگشاده به احمدی‌نژاد که «رنجنامه» نامیده‌اند، از رخدادهاي روزهاي اخير ابراز نگراني كرد و به وی هشدار داد كه مراقب باشد اتفاقی که در اوایل انقلاب برای بني‌صدر افتاد، براي او پيش نیايد. به گزارش «موج سبز آزادی» هرچند در این نامه، عدم اطاعت از ولی فقیه بهانه‌ی حمله به احمدی‌نژاد شده، اما در واقع به نظر می‌رسد این تنها یک بهانه برای جدا کردن صف محافظه‌کاران از احمدی‌نژاد است، و بدین ترتیب باید منتظر اتفاقات تازه‌ای در عرصه‌ی شکاف بین رئیس دولت و حامیان سابق او باشیم.

متن کامل این نامه را در ادامه می‌خوانید، و پیشاپیش از اینکه مجبوریم واژه‌ی احمدی نژاد را در کنار واژه‌ی رئیس‌جمهور بگذاریم، پوزش می‌خواهیم:
.
جناب آقاي رييس جمهور
ملت ايران پس ازحضوري بي همتا و افتخارآفرين در انتخابات رياست جمهوري دهم در روزهاي اخير، با حيرت شاهد حوادثي خارج از تصور هستند. در اين کوتاه برآنيم تا درد دلهاي مردم، رنجنامه حاميان و دغدغه هاي دلسوزان را با شما در ميان بگذاريم.جناب آقاي احمدي نژاد

حتما مي دانيد که دليل اقبال به حضرتعالي، برافراشتن پرچم احياي گفتمان امام (ره) و انقلاب، تبعيت از ولايت فقيه و پيگيري مسير خدمت رساني صادقانه به خلق خداست. بي شک در موج شبهه افکني هاي ايام رقابت هاي انتخاباتي، اگر نبود تدبير رهبر معظم انقلاب براي شفاف سازي و ايجاد فضاي رقابتي عادلانه و مساعي معظم له بر حق مسلم مردم که همانا دانستن همه حقايق است قطعا انتخابات چه به لحاظ پرشماري حضور مردم و چه به لحاظ نتيجه آن مسير ديگري را طي مي کرد. اما آنچه امروز شاهد آن هستيم همگان را بهت زده کرده است.آقاي رئيس جمهور

بارها عنوان داشته ايد که از ميان گروههاي سياسي برنخواسته ايد ، سري به جمع اعضاي فعال ستادهاي انتخاباتي خود بزنيد تا روشن شود هنوز براي آنان تفهيم نشده که چگونه دستور صريح رهبري در مورد عزل معاون اول حضرتعالي يک هفته بي پاسخ ماند و يا با پاسخي که پس از انتشار نامه دريافت شد، اين پرسش برجاست که چگونه باز هم ايشان عزل نمي شوند، ولي برخي وزرا به دليل اعتراض به تعلل در اجراي دستور مقام ولايت توبيخ و عزل مي شوند.

آقاي دکتر،
نامه خود را به مقام معظم رهبري بار ديگر مطالعه فرمائيد تا دقيقا متوجه شويد چرا حاميان شما در ستادهاي انتخاباتي امروز با دلي شکسته و چشماني پراشک، انگشت تعجب به دندان گرفته اند. آيا آمادگي داريد در ميان آنان حاضر شويد و ناگفته ها را از چشمان آنان بخوانيد.

جناب آقاي احمدي نژاد
چنانچه دقت فرموده باشيد رهبر معظم، صلاح شما را در اين ديدند که با عقلانيت سياسي مصالح خود را تشخيص داده و مانع سرخوردگي حاميان شويد و بدين ترتيب آب به آسياب دشمن خارجي و برخي معاندين داخل نريزيد و زمينه هاي بروز اختلافات جديد را فراهم ننماييد، اما به نظر مي رسد با انتخاب جناب آقاي مشايي به سمت رياست دفتر رئيس جمهور اين دغدغه ها را برطرف ننموده باشيد و باز هم مصالح خود را در نظر نگرفته باشيد.

آقاي دکتر
ظاهرا امروز شما تمايل داريد متکلم وحده باشيد وصداي کسي را نشنويد، لذا به عنوان وظيفه شرعي،انقلابي و قانوني، خود را موظف مي دانيم که صداي مردم را به شما برسانيم.

آقاي دکتر
جدا مي خواهيم که ولايت پذيري خود را ثابت نماييد. مردم ما با ولايت عهدي ديرين دارند و خارج از اين مدار با هيچ کس عهد اخوت نبسته اند و تجربه نشان داده کساني که ابتدا به هر بهانه اي زاويه محدودي با علماي دين پيدا مي کنند، سرانجام تشکيل هسته اي از فرقه هاي انحرافي را پايه مي گذارند. ما جدا نمي خواهيم حضرتعالي خداي نکرده از ريشه هاي آراي خود غافل شده و ماجراي آقاي مصدق در رويارويي با روحانيت، توهم استظهار به راي ملت که در اوان انقلاب نيز توسط بني صدر تکرار شد براي شما هم پيش آيد.

جناب آقاي احمدي نژاد
انتظار ملت ايران توجه ويژه حضرتعالي به جايگاه علماي ديني است. حتما واقف هستيد که انقلاب اسلامي بر موج دين خواهي مردم ايران به ثمر نشست که شاخص آن تبعيت از قائد بزرگ امام خميني(ره) بود و امروز معيار آن تبعيت محض از مقام عظماي ولايت است. لذا درفضايي که به دنبال اقدام خارج از مصلحت جنابعالي در نصب معاون اول رئيس جمهور فراهم شده و موجي از شبهه ها ومسائل انحرافي توسط مخالفين شما دامن زده مي شود، از شما مي خواهيم نسبت خود را با ولايت فقيه به عنوان جوهرساختاري جمهوري اسلامي مشخص نماييد.

آقاي رئيس جمهور
همان گونه که پيش از اين نيز در نامه خصوصي به حضرتعالي نگاشته بوديم، دغدغه دلسوزان نظام حرکت هاي بدون بصيرت است که امروز پيامدهاي آن را شاهد هستيم.
اگرچه ذکر اين نکته تکرار مکررات است ليکن جا دارد توجه جنابعالي جلب شود که استمرار حمايت ملت از شما منوط به بازسازي فضاي اطاعت بي قيد و شرط از ولايت فقيه است و خروج از اين مسير پيامدهاي ويژه خود را در پي خواهد داشت.آقاي رئيس جمهور
ميزان حمايت ملت ايران از مسئولين به نسبت تبعيت آنها از ولي فقيه است.
جناب آقاي احمدي نژاد مطالبه ديگر مردم از شما پس از اطاعت مطلق از ولي فقيه کارآمدي بيشتر دولت است که خود شما بارها و بارها بدان تاکيد کرديد و بي شک کارآمدي دولت دهم در گرو تدبير در فضاي بي تنش و اميدبخش و توام با سعه صدر مناسب مقام و مسئوليت است و اين مهم در گرو بهره گيري از تمامي ظرفيت هاي کشور است.
لذا مطمئن باشيد دوستان شما و همانهايي که در انتخابات سينه سپر کردند ، ملت ايران و تمامي اصولگرايان، اينک رفتارهاي جنابعالي را با دقت و حساسيت با دو شاخص تبعيت مطلق از رهبري انقلاب و کارآمدي تعقيب مي نمايند.
شمس‌الواعظین:احمدي نژاد فاقد ثبات روانی، عقلانی و شخصیتی است
ماشاء‌الله شمس الواعظین، مشاور مرکز مطالعات راهبردي خاورميانه در تهران شامگاه دوشنبه 27-7-2009، در گفتگو با برنامه پرطرفدار "پانوراما" در کانال العربیه، گفت که محمود احمدی‌نژاد بحران کنونی را در کابینه خود به راه انداخته است تا اذهان عمومی را از بحران اصلي بوجود آمده پس از انتخابات منحرف کند. او ثبات روانی و شخصیتی و عقلانی ندارد.
.
شمس‌الواعظین در پاسخ به سؤال مجری برنامه، خانم منتهی الرمحی که پرسيد، بسياري از ناظران امور ايران این سؤال برایشان مطرح است که آيا احمدي نژاد واقعا با يک بحران دست به گریبان است، یا اینکه براي منحرف کردن اذهان عمومی از بحران واقعي با اصلاح طلبان و حوادث پس از انتخابات چنين تظاهر می کند، گفت: احمدی نژاد با تکيه بر ارگاني که از وي پشتیبانی مي‌کند، دست به ايجاد بحران‌هاي ساختگي می‌زند، تا بدین ترتیب بتواند اذهان را از بحران واقعي ناشی از انتخابات رياست جمهوري به سوی یک بحران ساختگي منحرف کند، براین اساس به برخي اقدامات و حتي رفتارهای متضاد روي آورده است .احمدي‌نژاد گاهي با استناد به پايگاه اجتماعي خود که به اعتقاد وی منبعث از قدرت است به مواجه با پارلمان مي‌پردازد، و گاهي نيز عليه اعضاي دولت خود موضع‌گيري مي‌کند، بخصوص اقدام اخیر وی برضد دو تن از وزيران کابینه‌اش که اتفاقا از اعضاي بسيار مهم دولت هستند، در اين راستا می‌باشد .

شمس‌الواعظين در ادامه افزود: احمدي‌نژاد، وزير اطلاعات را متهم به آن کرد که در رویدادهای پس از انتخابات به طور ناموفق عمل کرده است و در نتیجه اژه‌اي را از کار برکنار کرد، وزير فرهنگ و ارشاد نيز متهم به ناتوانی شده است زیرا نتوانسته است نظر شمار بيشتري از هنرمندان و فرهنگي‌ها را براي حمايت از محمود احمدي‌نژاد جلب کند، زیرا روشنفکران در انتخابات از ميرحسين موسوي حمايت کردند، به همين دليل براي سرکوب مخالفان خود در دولت، پيش از سرکوب مخالفان در خارج از دولت اقدام کرده است، احمدي‌نژاد براي انحراف اذهان عمومي از اصلاح‌طلبان و بحران اصلي، سعی دارد تفسير دگرگونی ارایه دهد زیرا حتی در داخل اردوگاه خود نیز تنها و يا بسيار ضعيف است، به همين علت چنین بحران‌هایی در نتیجه عملکرد احمدي‌نژاد و سیاست‌های وی درمیان محافظه‌کاران ميانه‌رو بروز کرده است.شمس‌الواعظين درباره مواضع رئیس پارلمان ایران در قبال رئیس‌جمهور ایران گفت : علي لاريجاني رئيس پارلمان برغم اينکه نسبت به حمایت آیت‌الله علی خامنه‌ای وسپاه پاسداران از احمدی‌نژاد مطلع بود با این همه تقريبا موضع گيري شجاعانه ای در برابر احمدي نژاد اتخاذ کرد، با آنکه رئيس پارلمان عضو موسسه نظامي بوده است، ولیکن انسان ميانه‌روی است و سياست‌هاي انعطاف‌پذیری در برابر جامعه بين‌المللي و گفتگو با گروه پنج بعلاوه يک داشت، لذا علل این بحران را چنين می‌توان تفسير کرد که ناشی از غرور برخاسته از پشتوانه مردمی است که احمدی‌نژاد تصور می‌کند از آن برخوردار است.

در پاسخ به اين سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه آيا برخورد با پارلمان به سود احمدی نژاد خواهد بود، و آيا پارلمان نمی‌تواند دولت آینده وی را با مشکل روبرو کند؟ شمس الواعظین گفت: مشکل و تناقض در اينجا است، زیرا احمدي‌نژاد به لحاظ رواني و حتي عقلاني شخصيت باثباتي ندارد، در تهران شایع است که رئيس جمهوري ايران در رفتارها و عملکردهای خود رفتارهاي منسجمی ندارد، برای نمونه مساله ملوانان انگليسي را مثال می‌زنم، زماني که آنان را بازداشت کردند به طوری که رسما اعلام شد آنان محاکمه خواهند شد، اما در نهايت کار با بدرقه رسمي احمدي‌نژاد و با دادن هدايا و کت و شلوار آزاد شدند، چنین رفتاری را در کلیه موضع‌گيري‌هاي او در برخورد با دولت، پارلمان، افکارعمومي و حتي در برابر رقباي انتخاباتي‌اش می‌توان مشاهده کرد، تناقضی که در اينجا نمایان می‌شود، این است که آيا پارلمان قدرت آن را دارد به عدم صلاحيت احمدي‌نژاد راي دهد، بايد اذعان نمود که پارلمان مي‌تواند با يک اشاره رهبري اين کار را بکند، چرا که پارلمان نيز نسبت به رفتارهاي احمدي‌نژاد در زمینه های مختلف ناراضی می‌باشد، اما آيت‌الله علي خامنه‌اي مواضع احمدي‌نژاد را به مواضع خودش نزديک مي‌داند و معتقد است که اين دولت از بهترين دولت‌هاي تاريخ معاصر ايران است،

آيت الله خامنه‌اي در اين باره به صراحت سخن گفته است، زیرا که بر این باور است که پس از انقلاب اين دولت، نزديک‌ترين دولت به مواضع رهبري را دارد، دراوایل انقلاب پيش از اينکه قانون اساسي اصلاح شود، آيت‌الله علي خامنه‌اي رئيس‌جمهوري بود، اما اختيارات در دست ميرحسين موسوي به عنوان نخست وزير قرار داشت، پس از آن هاشمي رفسنجاني رئيس جمهور شد که تصميم‌ها را خود اتخاذ مي کرد، و همه چيز در دست وي و به دور از دخالت‌هاي رهبري صورت می‌گرفت.این کارشناس امور ایران افزود: رهبري قبلا برای رئیس جمهور شدن ناطق نوري تلاش کرده بود، اما انقلاب صامت، محمد خاتمي را برای مدت هشت سال انتخاب کرد و رهبري از آنچه براي ايران مناسب مي ديد دور شد، پس از آن بود که موسسه نظامي پا به عرصه سياست گذاشت و احمدي‌نژاد را روي کار آورد.
.
منبع: العربیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر